Ternat

Bewonerskaart

Wie gedomicilieerd is in de blauwe zone van Ternat kan een bewonerskaart aanvragen.

  • Een houder van een bewonerskaart kan zonder beperkingen parkeren in de zone vermeld op zijn/haar kaart.
  • Een bewonerskaart is gekoppeld aan de nummerplaat van je voertuig. Zo weet de parkeerwachter of het voertuig in die zone geparkeerd mag staan.

Tarief

Een bewonerskaart kan je gratis aanvragen en is 1 jaar geldig van de uitreikingsdatum.

Je bewonerskaart niet gelegd?

  • Je kiest automatisch voor een retributietarief van € 15,00 per halve dag. Een dagdeel loopt steeds van 8u tot 13u en van 13u tot 18u.
  • De parkeerwachter schuift je retributiebon onder de ruitenwisser van je voertuig.
  • Je betaalt je retributie binnen de 8 dagen.
Voor wie?
Vereiste documenten
Hoe aanvragen?
Hoe gebruiken?

Al wie gedomicilieerd is in de blauwe zone van de gemeente Ternat kan een bewonerskaart aanvragen.

  • Je identiteitskaart
  • Het kentekenbewijs van je voertuig - deel 1 (met logo van de auto)
  • Indien je over een lease- of bedrijfswagen beschikt: het bewijs van je bedrijf dat jij de hoofdbestuurder bent of de statuten van je bedrijf als jij bedrijfsleider bent.

Hoe je bewonerskaart aanvragen?

  1. Verzamel de 'vereiste documenten'
  2. Vul het online aanvraagformulier in of ga langs in onze parkeershop.

Leg je bewonerskaart goed zichtbaar in je voertuig achter de voorruit: de nummerplaat, datum en sector moeten leesbaar zijn.

Je kan een tijdelijke bewonerskaart aanvragen als je met een vervangvoertuig rijdt. Vraag een attest in je garage dat verklaart dat je met een vervangvoertuig rijdt en vraag hiermee in de parkeershop je tijdelijke kaart aan.

Je plaatst je tijdelijke en de originele bewonerskaart achter de voorruit van je voertuig zodat de parkeerwachter de situatie juist kan beoorderlen.